Najihah's FotoPage

By: Najihah Shaharum

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  >  >>]    [Archive]
Saturday, 31-Jan-2009 05:17 Email | Share | | Bookmark
Kawan

 
 


Wednesday, 24-Dec-2008 07:01 Email | Share | | Bookmark
Semester 4

Semester ni aku amik 8 subjek, iaitu Hifz al-Quran, Halaqah, Fiqh Muamalat & Jinayat, Fiqh Ibadat & Munakahat, Ilmu Rijal al-Hadith, Tafsir Ayat2 Hukum, Ilmu Takhrij, dan Pemikiran Kreatif & Penyelesaian Masalah.. Moga setiap ilmu bermanfaat yang aku pelajari kekal di dada, dan mendapat redhaNya. Ameen..

Quote:
USIM, Dekat dihati..


Wednesday, 24-Dec-2008 06:31 Email | Share | | Bookmark
Di Atas Sajadah Cinta





Tuesday, 16-Dec-2008 05:33 Email | Share | | Bookmark
Janjiku & Dia Kekasih Allah

JANJIKU
Deheary / Insan Istimewa

Semalam ku berjanji pada diriku ini
Dan jua kepada diri-Mu
Daku telah berjanji tak akan mengulangi
Kesilapanku lakukan kelmarin

Tapi hari ini Kau saksikan diriku telah lakukan
Dosa yang ku janji takkan ku ulangi

Rasa seperti telah hilang percaya pada diri
Dan rasa amat malu untuk menghadap-Mu
Kerna ku sering mungkir janji pada diri sendiri
Oh Tuhan ku harap ampunan dari-Mu

Oh ya Allah telahku rasa seluruh nikmat-Mu
Umpama istidraj yang menggunung tinggi
Kerna kesilapanku sendirian tak mampu
Untuk iltizam pada taubatku oh Tuhan

Oh Tuhan ku harapkan Kau ampunkan dosaku
Hulurkanlah padaku maghfirah-Mu
Ku sedar diri ini hanya hamba yang lemah
Oh Tuhan Kau terimalah taubatku
Oh Tuhan Kau terimalah taubatku



DIA KEKASIH ALLAH
Hijjaz / Jalan Bahagia

Malu rasanya mengatakan cinta
Kepada dia kekasih Allah
Kerana dia insan mulia
Sedangkan diriku insan biasa

Ku pujuk jua hati dan jiwa
Meluahkan rasa cinta membara
Di dalam pujian ucapan selawat
Tanda penghargaan seorang umat

Selagi upaya ku turuti ajaranNya
Apa terdaya ku amalkan sunnahnya
Moga di dunia mendapat berkat
Di akhirat sana beroleh syafaat

Kerana peribadinya aku terpesona
Kerna budinya aku jatuh cinta
Rindu ku padanya tiada terkata
Nantikanlah daku di taman syurga

Ya Rasul.. Ku rindu padamu
Syafaatkan daku
Ya Rasululullah.. Syafaatkan daku
Ku rindu padamu

Sesungguhnya apa yang ku dambakan
Adalah cinta Allah Yang Esa
Kerana cinta kepada Rasulullah
Bererti cinta kepada Allah


عن أبي هريرة رضي الله عنه قال: أوصاني خليلي بثلاث لا أَدَعُهن حتى الموت: صوم ثلاثة أيام من كل شهر، وصلاة الضُّحى، ونوم على وتر




Tuesday, 16-Dec-2008 05:15 Email | Share | | Bookmark
Cuti Oh Cuti..

Pejam celik, pejam celik, rupanya cuti sem ni dah tinggal bape hari je lagi.. Sem depan dah masuk sem 4, bermakna ada 4 sem lagi untuk abis ijazah.. Cepat rasanya masa berlalu. Sem depan, aku bakal ditempatkan di kolej kediaman Accacia Avenue (macam tu kot namanye..), kolej kediaman yang baru untuk pelajar2 usim. Jarak dari Accacia ke kampus jauh lebih dekat, berbanding jarak ke kampus dari kolej kediaman yang aku duduki sem-sem yang lepas (Nilam Court).. Dari Acacia ke kampus, jalan kaki pun boleh sampai.. (bagi orang yang mempunyai semangat yang kuat r, nak2 plak time panas terik.. hu)

Azamku, moga sem baru ni lebih baik drpd sem2 yang sebelum ni.. Moga dipermudahkan urusanku.. Ameen..



[<<  <  [1]  2  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net